En oppgradert versjon av den populære Pick-Up’en lanseres i disse dager på det norske markedet, der den viktigste nyheten er en tilhengervekt på hele 3,5 tonn.
Pick-Up salget i Norge har vist en fin salgsvekst de senere årene, men helt siden lanseringen i 2007 har Isuzu Pick-Up tiltrukket seg mange norske kjøpere. Mer enn 4000 slike biler er solgt i denne perioden – både for bruk som yrkesbiler og i privatmarkedet. Markedsandelen har ligget på mellom 20 og 25%. Et godt forhold mellom pris og ytelser er naturligvis en av årsakene til den høye markedsandelen, men det er også et faktum at det bare finnes en drøy håndfull bilen innenfor denne kategorien å velge på i Norge. Lister vi opp Ford, Mitsubishi, Nissan, SsangYong, Toyota og VW, så har vi nevnt alle konkurrentene.
Isuzu Pick-Up ble fornyet i 2012, da den fikk en 2,5 liters twin turbo motor. Resultatet ble en bil med lavere forbruk og utslipp, samtidig som den sterkere motoren også kunne kombineres med automatgir på alle modellene. Isuzu har hatt et bra utstyrsnivå helt fra begynnelsen, men med lansering av den oppgraderte modellen i 2012 ble det økt ytterligere. I forbindelse med den oppgraderte 2014-versjonen som lanseres nå er det også mulig å bestille en eksklusiv utstyrspakke, Exclusive, på den enkleste modellen (kort førerhytte og langt plan). Denne pakken består av skinnseter, stigtrinn, automatisk klima, elektrisk justering av førersetet, rattbetjening av radio og alarm. Pristillegget for denne pakken i forhold til grunnprisen er 10 000 kroner.
Etter at VW ”blandet” seg inn i Pick-Up segmentet med sin Amarok, har segmentet vokst som følge av større fokus på denne biltypen. Kampen om viktige markedsandeler har imidlertid ført til en mer aggressiv prising, og dette er trolig en viktig årsak til at Isuzu-importøren RSA har valgt å beholde prisen uforandret. Det vil si at den rimeligste modellen koster veil fra 319 900,- (270 761 eks mva). Topputgaven med double cab karosseri, automatgir, exclusive pakke og 3.5 tonn tilhengervekt koster veil kr 369 900,- inkl mva.