Beliggenheten til Polestars første showroom og butikkmiljøer blir snart offentliggjort. Konseptet heter «Polestar Space» og skal tilby en helt ny måte å handle bil på.

Tekst: Sven Furuly, Foto: Polestar

I motsetning til tradisjonelle bilforhandlere vil forretningslokalet ”Polestar Space” være et miljø der kundene får en mer fysisk og interaktiv opplevelse med merkevaren. Kall det gjerne et opplevelses-senter knyttet til bil og mobilitet. Planen er å åpne et Polestar Space i sentrum av viktige storbyer, hovedsakelig plassert i nærheten av andre innovative merkevarer. Dette betyr at du kommer til å finne en helt ny type bilforretning sentralt plassert i bysentra og aktivitetsområder der prestisjefylte merker innenfor mote, interiør, kosmetikk, data og elektronikk allerede er på plass.

De unike Polestar Space bilforretningene får en strategisk plassering

Polestar jobber for tiden med å skape selve interiørkonseptet til Polestar Space. Et konsept som skal gjenspeile designet i Polestars biler, og vise elementer fra selskapets designspråk, filosofi og merkevareopplevelse. I et Polestar Space vil det blant annet stilles ut felger og karbonfiberseksjoner for å fremheve designelementene til bilene. I tillegg vil materialoverflatene, lakkfarger og skinnprøver fra interiøret også vises fram.

I forretningene vil det være utstilt komponenter og spesielle detaljer fra bilene

”Polestar skal være en heldigital merkevare, men Polestar Space vil være stedet der vi møter kunden ansikt til ansikt. I et Polestar Space møtes kunden av selskapets merkevare- og produkteksperter, får se teknologien bak karosseriet og kan prøvekjøre bilene, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar. ”Å besøke Polestar Space skal være en annen type opplevelse enn å besøke en tradisjonell bilforhandler. Vi ønsker å overraske og glede kundene våre, og fjerne alt bryderiet som følger med det å eie en bil. Polestar er en merkevare med flere salgskanaler, og må derfor støttes av en helt unik butikkopplevelse – en som demonstrerer Polestar-filosofien på alle måter”, sier Ingenlath.

Polestar 1 er blitt vist på flere kontineneter, og får høy oppmerksomhet

”I midten av 2020 skal vi ha åpnet opptil seksti Polestar Space rundt om i verden, for å støtte opp om merkevarens viktigste lanseringsmarkeder. Etterhvert som vi utvikler oss, åpner vi Polestar Space på flere steder for å bidra til salgsutviklingen vår. For hvert nye Polestar Space som åpnes blir merkevaren mer tilgjengelig”, sier Ingenlath til Bilmagasinet.

Thomas Ingenlath ved lanseringen av Polestar 1 i Shanghai i oktober 2017