Beliggenheten til Polestars første showroom og butikkmiljøer blir snart offentliggjort. Konseptet heter «Polestar Space» og skal tilby en helt ny måte å handle bil på.
Tekst: Sven Furuly, Foto: Polestar
I motsetning til tradisjonelle bilforhandlere vil forretningslokalet ”Polestar Space” være et miljø der kundene får en mer fysisk og interaktiv opplevelse med merkevaren. Kall det gjerne et opplevelses-senter knyttet til bil og mobilitet. Planen er å åpne et Polestar Space i sentrum av viktige storbyer, hovedsakelig plassert i nærheten av andre innovative merkevarer. Dette betyr at du kommer til å finne en helt ny type bilforretning sentralt plassert i bysentra og aktivitetsområder der prestisjefylte merker innenfor mote, interiør, kosmetikk, data og elektronikk allerede er på plass.
Polestar jobber for tiden med å skape selve interiørkonseptet til Polestar Space. Et konsept som skal gjenspeile designet i Polestars biler, og vise elementer fra selskapets designspråk, filosofi og merkevareopplevelse. I et Polestar Space vil det blant annet stilles ut felger og karbonfiberseksjoner for å fremheve designelementene til bilene. I tillegg vil materialoverflatene, lakkfarger og skinnprøver fra interiøret også vises fram.
”Polestar skal være en heldigital merkevare, men Polestar Space vil være stedet der vi møter kunden ansikt til ansikt. I et Polestar Space møtes kunden av selskapets merkevare- og produkteksperter, får se teknologien bak karosseriet og kan prøvekjøre bilene, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar. ”Å besøke Polestar Space skal være en annen type opplevelse enn å besøke en tradisjonell bilforhandler. Vi ønsker å overraske og glede kundene våre, og fjerne alt bryderiet som følger med det å eie en bil. Polestar er en merkevare med flere salgskanaler, og må derfor støttes av en helt unik butikkopplevelse – en som demonstrerer Polestar-filosofien på alle måter”, sier Ingenlath.
”I midten av 2020 skal vi ha åpnet opptil seksti Polestar Space rundt om i verden, for å støtte opp om merkevarens viktigste lanseringsmarkeder. Etterhvert som vi utvikler oss, åpner vi Polestar Space på flere steder for å bidra til salgsutviklingen vår. For hvert nye Polestar Space som åpnes blir merkevaren mer tilgjengelig”, sier Ingenlath til Bilmagasinet.