Er det noe du lurer på om din Jaguar I-Pace elbil? Nå gjør Jaguar det enda lettere å være eier. Spør Jaguar om alt – takket være den nye tjenesten I-Assistance

Tekst: Sven Furuly, Foto: Jaguar Pressearkiv

For de fleste er bilens instruksjonsbok noe man har liggende i hanskerommet – og motvillig blar i når det er helt nødvendig å skaffe seg mer informasjon. Heldigvis er de fleste av dagens biler utstyrt med ulike menyer i sine informasjonssystemer, der mange funksjoner er beskrevet, og mye informasjon tilgjengelig. Men for mange kan menyvalgene oppleves for omfattende, en rekke begreper knyttet til elbiler kan være ukjente, og det kan være vanskelig å utnytte alle bilens funksjoner.

Spørsmål om betjening og funksjoner er nå bare et knappetrykk unna i en Jaguar I-Pace

For Jaguar I-Pace eierne i foreløpig fire land – der Norge er et av disse – er det lansert en løsning som gjør all teknologi – og alt knyttet til Jaguar I-Pace lettere tilgjengelig. Ved å trykke på assistanseknappen (bCall) plassert i takkonsollen får man umiddelbart svar. I den andre enden betjenes dette ”I-Assistance” systemet av en kvalifisert person. Vedkommende er klar til å besvare alle spørsmål knyttet til bruk og drift av en I-Pace. Er det noe føreren lurer på – enten det er menyvalg vedkommende ikke helt forstår, eller undres over hvorfor bilen ikke oppnår den forventede rekkevidden, er svaret et knappetrykk unna.

Artikkelen fortsetter etter annonsen

Den seneste generasjonen elbiler er langt mer avanserte enn tidligere, og Jaguar har erfart at mange eiere sitter med spørsmål de lurer på. Det kan være alt fra tilkobling av kabler til hvordan kunden selv skal utføre en varslet programvareoppdatering fra Jaguar. Etter vår mening er dette et godt tiltak, og bidrar på en positiv måte til at også folk med ”en mer normal” interesse for teknologi og elbiler kan utnytte alle de fine egenskapene og mulighetene som vi opplevde under vår prøvekjøring av Jaguar I-Pace.